І так , крокуємо далі …
Завдання соціальної і фінансової освіти визначені у вітчизняних нормативних документах (Базовому компоненті дошкільної освіти та Програмах, рекомендованих МОНУ)
В рамках інтеграції вітчизняної дошкільної освіти у світовий простір, яка передбачає активне залучення до міжнародних проектів і програм, українське дошкілля приєдналось до Міжнародної мережі програм соціально-фінансової освіти «Афлатун», з програмою, яка формує у дошкільників ази соціальної та фінансової грамотності, «Афлатот».
Новий навчальний тиждень в ЗДО №13 «Берізка» для наших діточок розпочався яскраво та неочікувано. До них, з цікавими сучасними знаннями, завітав закордонний гість – Афлатунчик. А запросила його на гостину до старших дошкільників «Бабусиної світлиці» талановитий, невтомний , творчий вихователь Алла Василівна Бабич, яка не так давно стала працювати на цій групі.
«Афлатун – іскорка, вогник, що прийшов з космосу і тепер буде супроводжувати нас в ході навчання. Він прийшов садочок, щоб навчити наших малюків спиратися на себе, щоб стати відповідальним, активними громадянами,він допоможе розібратися діткам, як це економити, що таке гроші,що таке БАНК і банківські операції і т.д. , та де беруться гроші і як витрачаються…», так зачаровано покликала у світ відкриттів дітей Алла Василівна.
Афлатунчик розповів діткам, що гроші є паперові та металеві, з різним зображенням та вартістю. Також гість переглядав з дошкільнятами пізнавальні мультфільми, та погрався в цікаві ігри, а ще захопився «LEGO»…
А що може бути цікавіше, аніж гра? Та, звичайно ж, сюжетно-рольова гра «Ощадбанк зустрічає нас» та «Супермаркет». Тут кожна дитина може бути ким захоче і це їй приносить найбільшу насолоду. Саме тому, на заключному етапі цікавої, пізнавальної роботи для закріплення всього вивченого протягом тижня, вихователь в ігровій формі дала можливість все пригадати разом з Афлатунчиком .
…Ось вони – невеликі кроки в фінансово-економічному навчанні старших дошкільників, що сприймаються дітьми, як ковток свіжого повітря.
І сьогодні у дітей скільки ж було радості і здивування, відкриттів і захоплень, коли вони грали, працювали за комп’ютерами , побували в банківському офісі, проробляли цікаві фінансові операції з грошовими номіналами. Все – по-справжньому ! Дрес – код працівників , як у наших друзів «Ощадбанку» – Наталії Володько,Наталії Литвиненко ! Ми теж тримаємо марку, і в цьому нам допомогли наші перші помічники – батьки.
І так, ще і ще кроки зроблені , попереду багато нових відкриттів допитливим діткам в освоєнні економічної і фінансової інформації разом з Афлатуном з таких творчих педагогів .Успіхів і натхнення .
Директор ЗДО №13 Наталя Примушко
Чи потрібне сьогодні фінансово-економічне навчання дошкільнятам ? Питання риторичне для творчих, сміливих педагогів ЗДО №13 «Берізка» Костандової І.В. та Вергун І.А.. Це вони перші продовжують навчати фінансово-економічної грамотності старших дошкільників.
І на гостині – сам Афлатун ! Допомогти дітям усвідомити їх потенціал для того, щоб зробити світ кращим за допомогою освіти – ось основна місія Афлатуна. Особлива необхідність фінансового навчання постає все більш очевидною в останні роки.
Незважаючи на те, що ми живемо зі швидкими змінами у економіці, діти і дорослі у всьому світі мають дуже низький рівень фінансової грамотності, школи і вчителі часто не мають можливостей для вирішення цієї проблеми. Через брак знань у сфері фінансів, діти та молодь часто стають жертвами соціально, екологічно та економічно нестійких моделей споживання. Афлатун вирішує ці проблеми шляхом створення програми комплексного соціального та фінансового навчання для дітей, щоб допомогти їм протистояти таким труднощам.
Отже, вогняна кулька з космосу на ім’я Афлатун стала нині частою гостею у нашому дитячому садку. Саме Афлатун, веселий, добрий та кмітливий герой спонукав дітей досліджувати навколишній світ та взаємодіяти з ним. Девіз Афлатуна полюбився нашим дошкільнятам : «Досліджуй, думай, вивчай та дій».
Неймовірно цікава квест-гра з Афлатуном покликала дошкільнят виконувати цікаві логіко-математичні ,фінансово-економічні завдання. Ось станція «Грошова», де йшло знайомство з грошовими номіналами України і інших країн, а ось станція «Бюджетна», де діти завітали до ощадбанку і банкоматів та продовжили знайомство з банківськими карточками і роботою вже знайомого банку. Не менш захоплюючою була діяльність на станції «Ігрова», де кипіли ігри «Бюджет родини»(дохід, витрати), «Що можна купити за гроші , що – ні.». Станція «Банк» навчала дошкільнят в оформленні кредитів, депозитів… І увага ! На кожній станції діти отримували Гроші !
А на заключення – дошкільнята потрапляють до магазину, де можна розумно, економно витратити зароблені гроші. Афлатун був задоволений новими своїми друзями і на згадку всі отримали пам’ятні медальки.